امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
پایگاه خبری سمت نوجدیدترین اخبار ایران و جهان
مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان به مناسبت روز پرستار مطرح شد؛

دستورالعمل تعرفه پرستاری اصلاح شد

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در ویرایش آیین‌نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برخی ضرایب همچون شب‌کاری، اتاق عمل، دیالیز، اورژانس و غیره وارد شده است، عنوان کرد: پرداختی طرح تعرفه گذاری مشمولان این گروه در سال ۱۴۰۲ نسبت ۱۴۰۱ با افزایش همراه خواهد بود.
کد خبر: 6034
زمان انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶ بعد از ظهر -
77 بازدید

به گزارش سمت نو ، پریسا رسولی به مناسبت روز پرستار ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: در این روز بر خود لازم می‌دانم که از شهدای پرستاری که در ایام کرونا مجاهدانه و خالصانه جان خود را از دست دادند یاد کرده و از خداوند متعال برای آنها درخواست مغفرت کنم.

وی با بیان اینکه شفقت و مهربانی یکی از مهم‌ترین دستورات اسلام بوده و پرستاری مصداق همین آیه از قرآن است که به این مهم اشاره دارد، تصریح کرد: پرستاران فرشته رحمت هستند که با کار و جهاد در سخت‌ترین شرایط در کنار بالین بیمار حاضر می‌شوند.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه جسم و روح بیماران به دست پرستاران سپرده می‌شود، یادآور شد: در این راستا مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ دو وظیفه مهم اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و استخدام نیروهای پرستاری را به مسئولین خاطرنشان کردند.

رسولی با بیان اینکه خوشبختانه قانون بهره‌وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اتفاق مهم و مبارکی بود که سال گذشته اجرا شد، اذعان کرد: اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری به پرستاران هویت و استقلال بخشید.

وی افزود: قانون تعرفه‌گذاری پرستاری نیازمند تقویت ، بهبود برخی بندها و اصلاح ابهامات برای اجرای هر چه بهتر دارد .

این مقام مسئول با بیان اینکه پرستاران وکیل‌مدافع مردم در بخش درمان هستند، مطرح کرد: گفتمان پرستاری نباید صرفاً مطالب صنفی باشد و باید به سمت ارتقا حرفه و خدمات باکیفیت به مردم تغییر کند؛ اما مطالبات این قشر سخت‌کوش هم نباید به فراموشی سپرده شود .

رسولی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم را اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری و دغدغه وزیر بهداشت و دستور او به ارگان‌های زیر ربط به نحو احسن این قانون اجرا شد .

وی با بیان اینکه قانون طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران بعد از ۱۵ سال در دولت سیزدهم اجرایی شد، عنوان کرد: برای نخستین‌بار بودجه طرح تعرفه‌گذاری وارد سرانه سلامت شد و مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد ،که ان‌شاءالله که با هم فکری مسئولان و پرستاران حل خواهدشد.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مبنای پرداخت طرح تعرفه گذاری مبتنی بر عملکرد است که در واقع بر اساس تعداد بیمار دریافت‌کننده خدمت و مراقبت از آنها این مبلغ به‌حساب پرستاران واریز می‌شود.

رسولی با بیان اینکه در ویرایش آیین‌نامه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برخی ضرایب همچون شب‌کاری، اتاق عمل، دیالیز، اورژانس و غیره وارد شده است، عنوان کرد: پرداختی طرح تعرفه گذاری مشمولان این گروه ها در سال ۱۴۰۲ نسبت ۱۴۰۱ با افزایش همراه خواهد بود .

وی با بیان اینکه با اصلاحاتی که در قانون در نظر گرفته شد گام بلند به‌سوی اجرای هر چه‌بهتر طرح تعرفه‌گذاری برداشته خواهد شد، تصریح کرد: با این اصلاحات امیدواریم بسیاری از گلایه و انتقادات پرستاران بر طرف شود این مقام مسئول بیان کرد: مبلغ کارانه هر فرد بستگی به عملکرد او داشته و بر اساس تابعی از ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان، تعداد بیماران که خدمات می‌گیرند میزان ثبت خدمات محاسبه می‌شود.

رسولی ضمن اشاره به کمبود کادر پرستاری که به دغدغه این روزهای پرستاران تبدیل شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ هزار نیرو پرستاری جذب شده و مقرر شده که تا پایان سال جاری هم ۲۵ هزار نیرو دیگر در حوزه سلامت جذب شوند .

وی بیان کرد: بسته ماندگاری پرستاران در مناطق کم برخورد در حال تدوین است که کمک می‌کند سطح کیفیت خدمات به مردم به دلیل کمبود نیروی پرستاری در مناطق کم برخوردار آسیب نبیند

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری
اپلیکیشن برق من